torstai 6. helmikuuta 2014

Kauneus on katsojan silmissä

Kauneus tulee sisältäpäin, jokainen ihminen on kaunis, kauneus on katsojan silmissä ja mitähän vielä? Kauneudesta on keksitty monenlaisia sananparsia ja vielä enemmän on kauneusihanteita. Mutta mikä onkaan mielipide omasta kauneudesta? Tätä täytyi pohtia yhdessä Body & Mind -tehtävässä.

Jouduin tekemään paljon töitä tämän tehtävän eteen. Ei millään meinannut tulla paperille mitään, kun olisin halunnut kirjoittaa jotain ajatuksia ylös ennen videon kuvaamista. Sitten päätin vain ottaa kameran esille ja puhua pulputtaa, mitä mieleen tuli. Ehkä juuri sen aiheen vaikeuden ja vapaiden ajatusten takia videosta tuli huonoin, mitä tähän projektiin tein. Ajatelin jopa, että olisin silti postannut sen tänne, mutta mitä vielä! En saa sitä toimimaan. Ehkä se on liian iso tänne tai muuta vastaavaa. Nyt ei nörtin taidot enää riitä. Höh.

Minulla ei ole mitään erityistä ihannetta eikä haavetta, että haluaisin näyttää samalta kuin joku muu. Minä olen tämän näköinen ja sillä selvä. Jos et tykkää, älä katso. En ole mielestäni mikään kaunein ihminen, mutta en ruminkaan. Olen minä. Äitini on opettanut minulle tämänkin hyvin: "siellä peilissä olet sinä ja se on hyväksyttävä. Sinä olet sinä, et kukaan muu". Täytyy siis käyttäytyä niin, että pystyy katsomaan itseään peilistä. Myös se on sitä hyväksymistä ulkonäön lisäksi.

Kroppaa olen ruotinut aiemmissa postauksissa ja samaa mieltä olen edelleen. Olen iloinen siitä, että ympärilläni on paljon kauniita ihmisiä ja ystäväni ovat super kauniita kaikki <3 Ja nyt tarkoitan sitä, että he ovat ihanimpia ystäviä päällä maan ja sisäinen kauneus on tärkeintä. Siksi he ovatkin maailman kauneimpia myös. Minulle siis ulkoinen habitus ei ole tärkeintä vaan tärkeintä on se, mitä sieltä suusta tulee ulos ja kuinka käyttäytyy. Se on sitä tärkeintä kauneutta.

2 kommenttia:

  1. Ulkoinen kauneus muuttuu kokonaisvaltaiseksi rumuudeksi hyvinkin äkkiä. Joku on kaunis ulkoisesti (tai mies komea), mutta sitten jos suusta tulee mitä sattuu tai käytös on muuten tökeröä, niin kyllä se ulkoinen kauneus rapistuu aika äkkiä. Sisäinen kauneus on ehkä klisee, mutta sisäinen merkkaa lopulta niiiin paljon enemmän, kuin ulkoinen.
    Mitä omaan ulkonäköön tulee, niin en minä ainakaan haluaisi näyttää yhtään miltään muulta, kuin miltä näytän. Miten edes voisin haluta muuta? Kamalaa, miten paljon ihmiset käyttää aikaa oman ulkonäkönsä mollaamiseen (ja myös toisten ihmisten ulkonäön arvosteluun). Voiko olla turhempaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän tuo joidenkin kohdalla on niin, että täytyy opetella tykkäämään itsestään eikä vaan haaveile olevansa Eva Longoria. Toivottavasti vaan mahdollisimman moni oppisi sen ja pian. Elämästä saa paljon enemmän irti, kun on kaunis niin ulkoa kuin sisältäkin ja varsinkin omasta mielestä :)

      Poista